Thursday, February 24, 2011

Jika aku mampu !

Semalam masa dalam kelas sembang-sembang dengan lecturer mengenai sistem pengangkutan awam
Dia bagi contoh negara Jepun
Lepas tu boleh dia tanya "Awak pernah pergi Jepun?"
Aku jawab "Tak"...sambil tersengih-sengih
Dalam hati..... (-_-)' ....
"Kalau mampu dah lama saya pergi sir"

Nak pergi trip ke Shenzhen-Hong Kong - Macau pun semput nak kumpul duit
Inikan pula nak pergi ke negara matahari terbit tu..
Tapi memang angan-angan nak pergi kat sana..
Lebih-lebih lagi masa musim bunga..

Masa aku di tahun kedua ada seorang lecturer tu tanya aku
"Negara mana yang awak nak pergi sangat?"..lebih kurang macam tu la ayat dia
Tanpa fikir panjang "Jepun".....kemain lebar lagi senyuman aku
"Kenapa awak nak pergi sana?"
"Sebab bunga sakura" :))


Ihsan:Encik google.com

Insya Allah...kalau ada rezeki nak jejakkan kaki kali kedua dan seterusnya ke negara orang..
Pergi Mekah memang seharusnya :))

No comments:

Post a Comment