Friday, February 18, 2011

S.E.N.S.I.T.I.F

Waaaaa...tak sukelah ada sifat macam ni...tapi aku harus ingat ini salah satu sifat yang Allah kurniakan kat aku...ada kebaikan dan ada jugak keburukannya....

Baiknya sifat sensitif ni kite akan alert dengan keadaan sekeliling....harap aku betul...bila bersifat sensitif dengan keadaan yang berlaku di sekeliling aku dapat buat apa yang sepatutnya...sebagai contoh la.....jika aku nampak member aku tengah moody atau masam mencuka...langkah terbaik adalah mendiamkan diri...so disitu akan nampak aku sensitif dengan air muka seseorang....jika aku tegur jugak maybe aku jugak yang makan hati..yela kalau orang moody kite tegur die akan jawab soalan kite acuh tak acuh tak pun senyum dengan tidak ikhlas..walaupun die tak de niat pun nak buat macam tu kat kite....alih-alih nanti kite pulak yang moody...

Sifat sensitif ni aku tak suka bila aku kena tegur or baca something yang boleh gores hati aku.....lagi satu aku tak boleh dengar orang marah dengan suara yang kuat dan lantang..confirm 100% air mataku meleleh...tak suka sangat-sangat....my big brother pun dah faham dengan kelemahan aku ni....dia tak berani nak marah-marah aku sebab dia tahu aku ni tak boleh dimarahi....dulu aku curi-curi masuk bilik dia masa dia pergi solat jumaat nak explore handphone dia..biasa nampak benda baru mestilah ada keinginan nak tahu kan...balik dari solat jumaat dia masuk bilik masa tu aku dah berdebar dah...then dia keluar dan marah-marah kat kitaorang adik beradik dan tanya sapa yang main handphone dia..dia perasan ada orang main handphone dia sebab aku tak locked keypad..dah aku tak tahu nak locked macam mana aku tinggal jer sebab aku ingat dia akan automatik locked keypad handphone tu..tapi aku punyerlah berani terus mengaku....dia marah macam-macam tu...yela dia tahu kalau aku marah aku lebih-lebih confirm 100% la aku menangis...silap-silap dia yang kena marah balik dekat abah..hehehehe.....

No comments:

Post a Comment