Thursday, October 28, 2010

Usaha Tangga Kejayaan

Entri yang selalu orang dengar....tapi bagi aku itulah kata-kata yang selalu menaikkan semangat..nak2 semalam dapat markah kuiz untuk killer subjek...alhamdulillah..ada peningkatan...kuiz pertama hari tu memang rendah betul sampai muka surat depan lecturer tu siap tulis "very poor,need major improvement"..nah ambil kau..kena sebijik dengan lecturer..walaupun aku suka lecturer tu tak semestinya dapat markah tinggi..huhuhuhu....semalam juga berlangsung untuk kuiz ke 3...harap dapat markah yang baik...insya Allah...dah tak larat nak jumpa lecturer yang sama setiap semester....cukupla sampai semester ni jer..

*************************

Tinggal 4 hari lagi....huhuhu....1 November dah mula final exam....lepas tu 2hb,3hb,4hb......ohhh..tak sempat nak nafas la macam ni...larat ke nak baca notes ni....last paper 10 hb....l1hb pulak mestilah la balik rumah...yahoooo...hahaha..kalau bab2 balik rumah ni aku memang cepat..kalau ikutkan hati 10hb jugak aku nak balik..tapi disebabkan beberapa urusan perlu diselesaikan aku terpaksa balik lewat sikit...cehh,bajet macam orang besar jer aku ni...ade urusan konon...hahaha..tapi betul la memang betul2 ada urusan..cuma bukan urusan rasmi..urusan tak rasmi jer..berbalik kepada final exam..aku harap untuk semester ni aku dapat buat yang terbaik...nak naikkan lagi CGPA..hari tu naik sikit jer...macam mana ni..tengok result pun cukup2 makan jer..sempat ker???hmm...tiba2 rasa menyesal pulak..asal aku tak sedar dari dulu lagi...banyak main jer...bila nak dekat2 habis pengajian la baru aku sedar...masa SPM pun macam tu jugak...lepas trial baru belajar betul2..kalaulah aku belajar betul2 mungkin aku dah ambil course medic... :P hahaha..perasan tul...tapi tak apalah..benda dah lepas..sekarang ni aku nak tumpukan perhatian pada pengajian aku..course yang aku ambil ni pun job market luas....tapi satu perkara yang kita kena ingat..Allah tu Maha Kaya...Dia dah tentukan yang terbaik untuk kita...dan rezeki tu ada di mana-mana..mak aku pun selalu pesan kalau dapat kerja even tak berkaitan dengan jurusan yang diambil..kerja jer..mana tahu tu rezeki kita ada dekat situ...



Kemungkinan aku untuk 2 minggu ni (1/11 - 10/11/10)



Kalaulah boleh setenang gambar kat atas kan bagus..Insya Allah


p/s: bukan senang untuk senang dan bukan susah untuk susah...USAHA TANGGA KEJAYAAN

No comments:

Post a Comment