Sunday, January 9, 2011

Cabaran dan Tanggungjawab

Semester ni sangat mencabar bagi aku..yelah dah final year dan final semester pulak tu.....semester ni betul-betul mencabar ketahanan fizikal dan mental aku...lagi satu SABAR!!kalau tak ada sifat yang terpuji nan satu dalam diri aku ni memang aku dah cakap lantak pi la!!!Apa yang mencabarnye????

1.Masuk-masuk semester baru dah ade masalah dengan study plan....kalau ikutkan memang name aku naik dalam graduating list tapi ade 2 subjek lagi yang aku setel....aku pun pelik..mungkin rezeki aku..sebab 2 subjek yang aku tak setel lagi tu sebenarnya subjek yang pernah aku failed!!!hahahaha.....2 la tak belajar and revision leklok kang dah kena repeat paper...tapi kan

2. Alhamdulillah...berkat kesabaran aku ulang alih dari kolej asrama  ke fakulti aku yang amek masa 15 minit akhirnya berbaloi...2 subjek yang aku failed tu aku dpt register this sem....1 subjek 1 sebenarnye tak offer this sem tapi aku appli IS or independent study....last week baru dapat answer from my fakulti...and last week jugak start belajar subjek tu..dah la aku sesorang...menghadap lecturer tu...class tu more to discussion...first2 cuak gak r...tapi lame2 dah ok...1 subjek lagi memang offer this sem tapi tak ada register sebab clash...mintak tolong aku punyer HOD akhirnye dapat register..thank you sir...

3.Terpaksa buat keputusan dengan menukar tajuk project paper setelah memikirkan masak-masak...nak buat terpakse setelah menimbang baik buruk keputusan tersebut..kalau ikutkan memang sayang sebab previous punyer tajuk aku dah stat since last semester lagi...dengannye menjadi pengunjung setia library sem lepas...godek2 internet cari info..last2 terpakse decide tukar tajuk..ini bermakne aku perlu mula dari bawah...cume sikit bernasib baik aku punyer previous ngn sekarang punyer tajuk dalam skop yang same...tak lari orang kate...cume aspek yang nak dikaji tu jer berubah...so...kena sangat2 WORK HARD!!!!aku nak grad this sem,tak kire!!!

4.Sem ni betui2 kena work hard..nak naikkan pointer yang jatuh menjunam semester lepas...result sem lepas adalah sejarah yang paling teruk dapat result yang sangat menduka citakan since aku bergelar pelajar U...WORK HARD,WORD HARD DAN WORK HARDDDDD....pesanan my favourite lecturer...die sangat baik walaupun sangat skema tapi nasihatnya memang power!!!!aku hampir nak mengalirkan airmata depan dia nasib baik aku leh control...kalau tak malu aku nak mengadap die lepas tu...

So,aku harap sangat aku dapat buat yang terbaik untuk sem ni...walau besar mane dugaan atau masalah yang menimpa aku tahu ALLAH selalu ada disisi kita...dia la yang paling layak menjadi pendengar setia setiap masalah kita selan dari famili dn member2...yang paling penting kita usaha,buat kerja dengan ikhlas,istiqamah dan pohon DIA makbulkan setiap doa kita...Insya Allah...


Siapa yang bersungguh- sungguh pasti akan berhasil! 


No comments:

Post a Comment