Saturday, January 1, 2011

Cuti cuti @ Shenzhen-Hong Kong-Macau Part 3(Akhir)

Tak nak cakap banyak..jom layan-layan gambar kat bawah!!!

Visit Hong Kong Planning & Infrastructure Exhibition Gallery



Khusyuknye member2 aku duk dgr brief dr wkil galeri (t'msuk my lecturer ngn tourist guide,Gary..die ni replace uncle chris ms kiteorang nk g macau smpai la kiteorang nk balik malaysia sbb uncle ade mslh kesihatan)

Wakil galeri sedang memberi penerangan tp aku duk sibuk amik gmbar die..

 Hong Kong view in 3D model

Group Photo-memang jadi acara wajib kalau g mane2 meeting or visit


Next visit was to Hong Kong Authority Exhibition Centre


Wakil dr Hong Kong Authority Exhibition Centre sedang menerangkan sesuatu kpd kami...

3D model....salah satu projek perumahan kt HK 

Kreatif kan....biasa kalau pusat pameran kite kne dongak atas tapi kt sini kite kne tgok bawah....

Muka2 happy selepas meeting...happy sebab ni last meeting kami dan esoknye kami spent fullday kt Disneyland!!!horaaay

1

2

3

Tadaaaaaaaaaaa

Hong Kong Disneyland...here we come!!!!!!!

Main entrance to Hong Kong Disneyland

Our tourist guide,Mr Gary sedang menerangkan perkara2 penting sebelum kami masuk ke dalam....uishhh..berkerut muke mbr2 aku...tgh fokus tu!hahaha

Yeah....dah masuk...sebelum masuk 2 kite kne melalui proses spot check..makanan tidak dibenarkan sama sekali..hanya sebotol air sahaja yang dibenarkan...

Cawan pusing....1st game yang aku main...sebabnye tak ramai yg beratur..masuk dalam Disneyland ni kena ada satu sifat dan sifat 2 paling penting iaitu SABAR!!!kalau tak sabar awal2 lagi korang dah keluar dari tmpat ni..

Ni pun aku main...rasa kembali ke zaman kanak2....tapi aiman tak kisah yang penting aku happy :)))))

Pemandangan sekitar 

Donald Duck menari masa Street Show...show ni ada setiap hari...at 3 pm...


Anak gajah....

Sleeping Beauty Castle..ntah betul ke tak ni...

Lebih kurang 8.30 pm bergegas ke meeting point selepas fireworks show...sangat2 enjoy masa kat Disneyland ni..tak abis tawaf lagi...kalau ada rezeki nak g lagi...nak shopping puas2,nak enjoy puas2..biar puas hati!!!!


Sebagai penutup kepada cerita cuti2 ni..jom layan pemandangan malam HK yang aku amik masa kat peak tower..


p/s:Thanks to all my coursemate yang join this study trip...pengalaman bersama kalian takkan aku lupakan...dan trip ni aku takkan lupa sampai bila2 sebabnye this is my first time naik flight and went to abroad..and..Million thanks to my Abah for supporting me..

No comments:

Post a Comment