Monday, December 20, 2010

Cuti cuti @ Shenzhen-Hong Kong-Macau Part 1

Dah lama nak tulis pasal percutian sambil belajar ke Shenzhen-Hong Kong-Macau..tapi disebabkan malas selalu jer tangguh...blog ni pun dah berhabuk sebab dah lama tak update dengan cerita baru..tak nak cerita banyak,aku hidangkan beberapa keping gambar aku dan coursemate aku masa kat sana..kami berada kat sana selama 9 hari dari 21 Nov hingga 29 Nov 2010...jom layan!!!
@KLIA sebelum berlepas..bertolak ke HK pada pukul 5.45 ptg
Makanan yg d'sediakn oleh Cathay Pacific...best!!!yum3
Ni dlm train waktu dah sampai @Hong Kong International Airport...hepinye muke sesorg..


Kami tiba di airport pada pukul 9.30 mlm..waktu Malaysia ngn HK sama..so tak susah la..di sana kami disambut oleh Uncle Chris merangkap tourist guide kami di HK...nak kenal Uncle Chris??mintak maaf ler aku lupe nak amik gambar die..hehehe...sbb die dh b'umur menjadi slh 1 faktor mengapa aku tak snap gambar die..hehehehe....Disebabkan program kami bermula di Shenzhen so t'pakse la kami melalui imegresen HK dan China bersama beg yg besar gedabak ni...sungguh memenatkan...kami sampai di tempat penginapan lebih kurang pukul 12 mlm lebih...

Tadaaaa......tempat tidur aku @Changan Hotel Shenzhen..hilang penat bila tengok katil empuk..mahu tidur lena malam tu..hahahahaha

Tourist guide@Shenzen...Aaron...bkn Aaron Aziz ek..hensem kn??hehehe..servis perkhidmatan dari 5 bintang aku bagi 4 bintang..





Meeting@ College of Architecture &Urban Planning,Shenzhen University





@Computer Simulation Lab,Planning Bureau of Shenzhen....mmg meletup r!!!!best sgt dn kagum dengan persembahan dieorg..dieorang tunjuk bagaimana Shenzhen m'bangun melalui animasi 3D...mmg superb r!!!!




 
@Futian Central Business District(CBD)





@Vanke Headquarters





Song Shan Lake Science



Rasa setakat ni dulu untuk part 1....gambar2 kat atas adalah program kami semasa di Shezhen..tapi tak semua la aku letak...gambar tak berapa menarik...huhuhu...next part nanti program2 kami masa kat Hong Kong...bila nak story??tunggu la...mungkin dalam sebulan lagi..hahahaha dasar pemalas..cerita dah basi....ahhh..aku peduli ape..blog aku suke hati aku r...hahahaha...

No comments:

Post a Comment